La perspectiva econòmica I

•Els beneficis econòmics del turisme de creuers en una destinació provenen bàsicament de tres fonts: (i) la despesa que fan els passatgers en terra, el qual està concentrat en les excursions, roba i joies; (ii) la despesa feta per la tripulació que inclou, principalment, alimentació, begudes, roba i entreteniment;(iii) la despesa generada pel vaixell mateix, que obeeix fonamentalment als serveis portuaris per concepte de maneig de passatgers,  pilotatge, remolcador, subministrament d’aigua potable i recol·lecció d’escombraries sòlides.
•L’impacte econòmic depèn del tipus de port al que es faci referència (Dwyer & Douglas, 2004), és a dir, si és un port base com el Port de Barcelona (on inicia i acaba el viatge) o port d’escala (on es fa una parada que oscil·la entre sis i deu hores); de les facilitats i infraestructura de la destinació per atendre les necessitats del vaixell en si mateix i dels passatgers; factors com la grandària de la destinació i el temps d’escala del vaixell influiran en la intensitat d’aquests efectes econòmics.
•El turisme de creuers genera $18 bilions de dòlars a l’any per concepte de la despesa dels passatgers i ha estat el segment de més ràpid creixement de la indústria turística en els últims 20 anys, amb una taxa mitjana anual de creixement en el nombre passatgers del 7.4%. Aquest creixement equival a gairebé dues vegades el percentatge de creixement del turisme internacional i s’espera que segueixi així en el futur.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

css.php